Het oog is een van de belangrijkste zintuigen. Het is daarom belangrijk om veel aandacht te besteden aan je eigen ooggezondheid. Het voorkomen van een oogziekte is heel belangrijk en wordt vaak pas te laat ingezien. Daarom hebben wij een lijst samengesteld met 10 tips om jouw ooggezondheid te waarborgen

Regelmatig oogonderzoek(oogmeting)
Lijkt voor de hand liggende, toch? Verrassend, zijn veel mensen die de zorg over hun gezichtsvermogen niet altijd zo goed over het krijgen van naar de dokter. Een enquête door de Amerikaanse Optometric Association (AOA) bleek dat 85 procent van de mensen gewaardeerd hun gezicht als hun meest gewaardeerde gevoel, maar minder dan de helft van die groep had een oogonderzoek in de afgelopen twee of drie jaar. Wat geeft? “Mensen hebben de neiging om niet na te denken over preventieve zorg…Veel ziekten van invloed zijn op het oog op een zodanige wijze dat u 20/20 zien kunt totdat plotseling, een dag kunt u niet,”zegt Dr. Lowe.

Volwassenen, vooral die meer dan 40, moeten jaarlijkse oogonderzoeken, met name ter voorkoming van leeftijdsgebonden oogbeschadigingen en/of voorwaarden met inbegrip van macula degeneratie (het deel van het netvlies dat licht verwerkt verslechtert), (de lens van uw oog wordt bewolkt) staar en glaucoom (druk in het oog schade de oogzenuw). Kinderen moeten hun eerste oogonderzoek tussen de leeftijd van 6 tot 12 maanden. “Het is belangrijk om op te sporen van visuele problemen die kunnen worden belemmerd a child’s vermogen om te leren,” zegt Dr. Lowe. Om dat eenvoudiger maken, heeft de AOA een programma genaamd InfantSEE waarmee baby’s hebben hun eerste oogonderzoek zonder kosten, ongeacht de verzekeringsdekking.

2. Houd uw oogarts op de hoogte van uw gezondheids geschiedenis
Zorg ervoor dat uw optometrist of oogarts weet over wat medisch relevante is. “De belangrijkste bijdrage een patiënt me geven kan is een grondige en nauwkeurige anamnese,” zegt Dr. Lowe. Patiënten beseffen vaak niet dat er een verbinding tussen ziekten in het lichaam en oog problemen is. Hypertensie, bloeddruk en diabetes kunnen allemaal worden gedetecteerd door op zoek in de achterkant van het oog, dus “Waarschuw uw arts aan uw risicofactoren, zodat ze de juiste cursus van actie tijdens het examen kan nemen.” Ook uw hobby’s te wijzen op uw arts — te weten welke sport of recreatieactiviteiten je graag doet in je vrije tijd maakt het makkelijker voor hem of haar om passende aanbevelingen voor het corrigeren van visie en het gezond houden van uw ogen.

3. Controle van de kwaliteit van de lucht in uw huis en kantoor
In de winter maken de verwarmingssystemen in huizen en kantoren droge lucht. Overweeg het gebruik van een draagbare luchtbevochtiger om te houden van de lucht vocht, die zal helpen te voorkomen dat de irritatie van de ogen veroorzaakt door droogte. Hebt u een huisdier, ook houden hun haren uit gebieden waar u zitten of liggen, zoals banken en stoelen, belangrijk. Samen met afwerpende huidschilfers, kunnen huisdieren ook volgen in andere irriterende middelen van buiten die een ontsteking in de ogen veroorzaken kunnen.

4. Zoutoplossing in huis
Bij het gieten van chemische stoffen of met behulp van elektrisch gereedschap, je moet altijd het dragen van veiligheidsbril. Maar dat niveau van bescherming niet nodig rond het huis, dus als u per ongeluk zeep of reinigingsmiddel in uw oog spatten, het eerste wat dat u moet doen is Spoel grondig met zout voor 10 tot 15 minuten. Dat lijkt misschien een lange tijd, maar spoelen is de beste manier om te wissen van de ogen. Als u nog steeds irritatie na dat ondervindt, bezoek uw oogarts.

5. Tijdig uw contactlenzen vervangen
“Een grote reden waarom mijn patiënten ervaring complicaties is dat ze niet schoon hun lens gevallen,” zegt Dr. Lowe. “Mensen gooien ze in hun zakken of portemonnees of bewaar ze in een vochtige badkamer, die een voedingsbodem voor bacteriën is.” Dus uw zaak vaak vervangen en bewaar het op een schone, droge plaats. Nadat u in uw contacten zet, zorg ervoor dat het geval leeg van alle oplossing is: Dump het uit, dan spoel en droog het geval voordat u uw lenzen hierin opnieuw opslaan.

6. Drinken van cafeïne (niet te veel)
Goed nieuws voor koffie en thee drinkers: twee porties van een cafeïnehoudende drank dagelijks zijn goed voor de bescherming tegen droge ogen (dit helpt ons produceren tranen, die de ogen vochtig te houden). Maar houd in gedachten dat meer dan twee porties kunnen uw traanfilm uitputten en droog uit je ogen, die tot irritatie bijdragen kunnen.

7. Geef uw ogen een pauze
Als u voor een computerscherm de hele dag, gebruik de 20-20-regel werkt te laten uw ogen rust: elke 20 minuten, kijken 20 voet weg of meer gedurende ten minste 20 seconden. Het helpt breken de ogen constante spanning van zich te concentreren van nauwe werk, zoals lezen of kijken naar een computerscherm. En altijd worden ervoor dat u een comfortabele arm afstand van wat je kijken of lezen, zegt Dr. Lowe. Een andere reden om uw ogen een onderbreking geven: volgens Dr. Lowe, wanneer we ons concentreren, of het nu op lezing of op de computer, knipperen we ongeveer de helft zo vaak als we doen als we zijn niet concentreren. Knipperen, is hoe we verse tranen bij het hoornvlies oppervlak, die helpt uw ogen vochtig en vrij van irriterende stoffen blijven brengen. Dus hoe meer wij ons concentreren, de drogere onze ogen worden.

8. Eet gezond
Eten wortelen ter verbetering van onze visie is een verhaal van de oude vrouw ‘, zegt Dr. Lowe. (Hoewel ze kunnen geen kwaad — u hoeft alleen te eten een heleboel van hen om te profiteren van alle voordelen.) Maar geen korting de kracht van andere vruchten en groenten. Donker lommerrijke groen zoals spinazie, boerenkool en spruiten, evenals donkere bessen, zoals bosbessen en braambessen, zijn rijk aan Luteïne, een soort carotenoïde die tegen macula degeneratie, de belangrijkste oorzaak van verlies van de visie in meer dan 60 mensen beschermt. Voedingsmiddelen rijk aan omega-3 vetzuren, zoals walnoten en verse koudwater vis, bleken te verminderen ontstekingen in de bloedvaten van het oog.

9. Bescherm uw ogen zoals u uw huid te beschermen
Elke keer als u schuim op zonnebrandcrème, denk over afscherming je ogen van de zon ook. Een levensduur van blootstelling aan UV licht kan bijdragen aan staar en macula degeneratie, dus altijd dragen zonnebril met 100 procent UVA en UVB bescherming. En aangezien, tegen de tijd dat je leeftijd van 18 jaar, u al 80 procent van het UV-licht dat u zult worden blootgesteld aan in een mensenleven hebt ontvangen, is het cruciaal om uw kinderen ogen zo goed te beschermen.

10. Slim reizen
“De kwaliteit van de lucht van de vliegtuig neigt te zijn droger en meer irriterend voor de ogen, vooral als je een contact lens drager,” zegt Dr. Lowe. Met behulp van rewetting of smeren druppels in uw ogen voor het instappen (Houd de fles handig tijdens de vlucht ook) is een slimme manier om te voorkomen dat de irritatie veroorzaakt door droge ogen. Breng langs een extra paar van lenzen en uw bril, alleen in geval. En terwijl u op vakantie bent, het is nooit een goed idee om te bloot contactlenzen aan zwembad of bubbelbad water, die vol is van irriterende chemicaliën en bacteriën die infecties kunnen veroorzaken.