MagnesiumA�wordt in voeding vaak overA�hetA�hoofdA�gezienA�en is hierdoor een van deA�meestA�onderbelichteA�mineralenA�inA�onzeA�voeding.A�MagnesiumA�speeltA�eenA�crucialeA�rolA�in ongeveerA�300A�chemischeA�reactiesA�inA�hetA�lichaam. Het kunnen zien is hier een belangrijke reactie van.
De volgende symptomen kunnen allemaal een gevolg zijn van te weinig inname van magnesium:
kramp,A�hartkloppingen,A�spiertrekkingenA�(een trillend ooglid),A�angst,A�nekpijn,A�prikkelbareA�darmA�enA�constipatie,A�hogeA�bloeddruk,A�astmaA�enA�migraine

VoordelenA�voor deA�gezondheid

MagnesiumA�isA�eenA�belangrijkA�mineraalA�dat betrokkenA�is bijA�deA�reguleringA�vanA�het energiecelmetabolisme die de spieren voorzien van energie.A�HetA�vormt eenA�integraalA�onderdeelA�vanA�onzeA�bottenA�enA�helptA�bijA�hetA�ontspannenA�van deA�zogenaamde gladde spieren(maag,darm).

SlechtsA�1%A�van onze totale voorraad vaA�magnesiumA�zitA�inA�hetA�bloed.
DeA�meerderheidA�zitA�inA�deA�botten,A�spierenA�enA�andereA�zachtA�weefsels.A�Veel vanA�deA�genoemdeA�symptomenA�kunnenA�worden verholpenA�doorA�meerA�magnesiumA�inA�uwA�dieet toe te voegen.
MagnesiumA�helptA�tevens omA�deA�bloeddrukA�verlagenA�enA�eenA�normaleA�hartslagA�te houden.

Niveau van magnesiumA�verlagen?

Weinig mensen weten datA�cafeA?ne,A�alcohol,A�stress, sportenA�(zweten) en vetA�eten het niveau van magnesium in het lichaam kunnen verlagen. Vaak begint onze dag metA�eenA�kopje koffieA�ofA�thee, daarna een stressvolle dagA�opA�kantoorA�enA�vervolgens sportenA�om teA�ontspannenA�inA�deA�avond. Dit zijn paroxetine buy online, order dapoxetine. dus allemaal factoren die het magnesium level laten dalen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je gaat stoppen met sporten of met het drinken van koffie, maar het is belangrijk om genoeg magnesium binnen te krijgen.

Beste bronnen van Magnesium

Tarwezemelen, tarwekiemen, spinazie, cashewnoten, amandelen en havermout zijn alle goedeA�bronnen. Andere goede bronnen zijn:A�bruine rijst, linzen, bruine bonen, cacao, zemelen vlokken en pinda’s.
Afhankelijk van uw water, kan kraanwater ook een bron van magnesium en andere mineralen zijn. Water met een hoog niveau van mineralen wordt meestal aangeduid als ‘hard’ water.

In aanvulling vorm, is Magnesium vaak gekoppeld aan een vervoeren stof voor betere absorptie via het spijsverteringskanaal. Dit heet chelatie. Daarom gebruiken veel multi-vitaminen een ‘magnesium chelaat’, magnesium te combineren met een transport aminozuur van een vorm om te helpen betere opname (bio-beschikbaarheid) in het lichaam.
De betere vormen van magnesium chelate zijn magnesium aspartaat of arginate.
Twee vormen van Magnesium, orotaat en citraat hebben de neiging te hebben de beste absorptie. De vorm van citraat wordt vaak gebruikt in ziekenhuizen om te wissen van patiA�nt darmen.

MagnesiumA�en ooggezondheid

Magnesium speelt verschillende spelen een belangrijke rol in de gezondheid van onze ogen:ontspant de gladde spieren in het oog. Ooglid spiertrekkingen en andere spasmen van het oog, met inbegrip van een aandoening genaamd blefarospasme, kunnen vaak worden verholpen met voortdurende magnesium suppletie fungeert als een spierverslapper. Kan helpen voorkomen dat oogbeschadigingen en/of migraine (pijn achter de ogen), door het ontspannen van de bijbehorende spasmen.